Ångesten, och paniken sen?

Har inte haft internet i min fina dator på ett stort antal dagar och hur najs det än är med IPhone så klår det inte riktigt facebook på en riktig skärm. Kan inte räkna alla gånger jag kommit på fina och bra och skitskumma grejer jag velat skriva här men inte kunnat, och när jag tog mig i kragen och ringde Glocalnet för andra gången för att skälla på dem och till slut få mitt modem, så är jag helt tom. Prestationsångest, kanske man skulle kunna kalla det.
Har försökt men får inte ihop alla mina tankar och intryck till ett vettigt inlägg, så här får ni dem punktvis istället. 

Om 4 dagar åker jag till Kanarieöarna med mor, far och mina systrar. Oron om hur mitt tålamod kommer att fungera där bort är ingenting mot oron om hur mitt hjärta ska uppföra sig när jag åker bort (ännu) en vecka från Matte. Är så otroligt rädd att det ska spricka och gå sönder i tusen bitar och att bitarna ska vara vassa som glas och att jag kommer att skära mig på dem varje gång jag tar ett andetag. 

På grund av rädslan av den känslan spenderar jag nu i stort sätt all min vakna tid med mina armar runt hans bröstkorg och min näsa i hans nacka, för det finns ingenting som doftar bättre.

Jag har inte haft tid (helt sant) att gå igenom blogginläggen på mitt bloglovinkonto sen jag kom hem från P&L, och det har resulterat i att jag har en stor hög med just detta. Högen innehåller in thid very moment 776 stycken inlägg. Tanken på att jag inte kommer ha tiden att läsa igenom alla innan jag åker bort ännu en vecka gör inte ångesten bättre.

Jag har fått en ny säng. Den är superstor jag lika skön som min förra och jag vill inget hellre än att bo i den för alltid. När jag sitter lite tankspridd i den känns det nästan som jag är på en egen ö i en egen bubbla. (Shit helvete fan, fjolligare än sådär har jag aldrig skrivit. (prestationsångesten ökar..) get your shit together!)

Jag avrundar där. Mer än såhär tror jag inte ni kan eller vill ta in av mitt liv just nu. Kanske skriver jag mer, kanske glömmer jag bort att göra det i all ångest och kanske så skiter jag i det. Vet inte, får se.

Jag saknar mina kompisar också. Bella som far omkring hela tiden, Jocke och Robin ocg Bulle som jag inte har hört ett ljud från sen P&L, Jennifer som åkte iväg till ett ställe med konstigt namn långt långt borta (och nu kom hon visst hem?!?!? <3) och Anna som verkar ha det så mysigt, typ plockar jordgubbar dygnet runt och fina fina Hanin, som jag visserligen har träffat men det går fanimej inte att få nog. 
Damn it, och nu åker jag ju iväg snart. Dygnet har för få timmar.

Nu slutar jag, puss

Kommentarer
Postat av: Robin

Du är så jävla duktig på att skriva linken!



Har varit jättesjuk sen vi kom hem från p&l. Så förlåt om jag inte hört av mig något, men jag har verkligen inte orkat göra något annat än att ligga i sängen hela dagarna :( <3

Börjar seriöst ifrågasätta min överlevnad.

2011-07-15 @ 22:03:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0