Growing old

När jag blir gammal ska ha det fint hemma och inte bara sitta i en soffa och titta på tv-shop och Allsång på Skansen. Jag ska göra saker med mina barnbarn hela hela tiden och ge dem glass fast de egentligen inte får för deras mamma. Jag ska resa och se saker och vara jättelycklig hela hela livet med min man och när vi känner oss klara och nöjda ska vi dö exakt samma sekund så att ingen av oss behöver vara ensam.


Pratar om död och vuxenhet och jag har sådan panik och ångest över att bli gammal bitter och ensam att jag inte vet vart jag ska göra av alla tankarna. Ensam-tankarna är mest jobbiga. Ventilerar och bollar tankar men det kommer bara fram nya oroligheter och orolig-tankar. Det går för fort och jag hinner inte med. Vill inte inte inte inte bli stor. Inte så snabbt.



Kommentarer
Postat av: Bella

du är bara arton finis!:D <3 tänk att du ska jobba i kanske fyrtio år, då känns det inte så stressigt haha

2011-08-09 @ 12:36:14
URL: http://beingbellis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0