CSI/NCIS

Jag har ett favoritlinne som har varit borta ett tag. Jag har haft väldigt många misstankar om att det är Tove som har tagit det, men har aldrig haft bevis och hon verkligen blånekar. Har väl accepterat det lite smått och lämnat det bakom mig, tänkt att det dyker väl upp någon vacker dag.

Idag sorterar jag tvätten. Ska lägga i Alvas byxor i en låda och där, bam bam baaam. Där ligger mitt linne. Ihopknölat i ett hörn av lådan, jätteskrynkligt. 

Nu är frågan - är det Alva som (helt osannolikt) använt mitt linne (som skulle vara helt sjukt för stort på henne) och efter det gömt det? Eller är det Tove som har använt det men inte vågat lämna tillbaka det, och försökt sätta dit Alva?

Känner mig som Agent Gibbs i NCIS eller den där rödhåriga i CSI, detta ska jag klura ut. Ett korsförhör som liknar ingenting kan dom vänta sig efter skolan, Tjuven ska inte få komma undan. Damn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0